Commitment bepalend voor uitvoering van plannen


Commitment bepalend voor uitvoering van plannen. Het grootste probleem vandaag de dag is niet het creëren van een visie of het ontwikkelen van plannen. Het echte probleem is de uitvoering – en vooral: het niet-uitvoeren van die plannen.

Informatie-overload

Deadlines worden gemist, bestellingen komen niet of onvolledig aan, prioriteiten veranderen constant, projecten overschrijden budgetten, etc. Het is niet zo gek dat dat gebeurt. We hebben allemaal te maken met informatie-overload en overvolle agenda’s. Communicatie over de uitvoering van taken wordt meer en meer gedaan op afstand, niet meer face-to-face. En met het toenemen van de noodzaak meer samen te werken, wordt de persoonlijke accountability steeds onduidelijker. Communicatie over de uitvoering van taken wordt meer en meer gedaan op afstand, niet meer face-to-face. En met het toenemen van de noodzaak meer samen te werken, wordt de persoonlijke accountability steeds onduidelijker.

De oplossing ligt in het ontwikkelen van nieuwe processen die zowel de uitvoering verbeteren als het commitment vergroten.

Vijf adviezen:

  1. Vraag iemand specifiek iets te doen, geef geen opdracht; 
  2. Maak duidelijke afspraken;
  3. Blijf communiceren over het verzoek;
  4. Presenteer de volbrachte opdracht expliciet;
  5. Erken en beoordeel de levering

Lees de toelichting verder op Sigma met 5 adviezen voor commitment >>